Garantier

Produktgaranti

Vi ger dig två års produktgaranti på samtliga produkter. Produktgarantin avser produktionsfel och omfattar inte skador som uppkommit av normalt slitage, yttre skador, eller på grund av felaktigt bruk.

Läs mer om villkoren för produktgarantin här.

Prisgaranti

Om du hittar en produkt till lägre pris kan du använda prisgarantin genom att kontakta kundservice. Prisgarantin gäller alla produkter och kan åberopas i 14 dagar efter genomfört köp. Prisgarantin gäller på ordinarie pris och inte på kampanjer, erbjudanden eller rabatter. Förutsättningen är att det är samma produkt, har samma specifikationer och att den kan köpas på lika villkor i en butik i samma land. För att åberopa prisgarantin för Rayban så krävs det att webbutiken/fysiska butiken är en certifierad återförsäljare för Rayban. Detta för att säkerställa att produkten är äkta. Du hittar alla certifierade återförsäljare här.

Nöjdhetsgaranti

Ett par glasögon är en del av personligheten och för oss är det viktigt att du känner dig nöjd med dina nya glasögon. Därför erbjuder vi dig en 3 månaders prova utan risk –nöjdhetsgaranti på alla optiska glasögon och solglasögon med styrka. Det betyder att du fritt får prova dina glasögon i tre månader utan risk och byta mot en annan produkt eller få pengarna tillbaka om du inte skulle bli nöjd.

Vänligen observera att det kan ta ett tag att vänja sig vid nya glasögon. Detta gäller även glasögon som har samma styrkor som du har haft tidigare, men speciellt om din syn har förändrats och du har beställt glasögon med ett nytt recept. Vid köp av progressiva glasögon är det mycket vanligt att det kan ta längre tid. Vi föreslår därför att du ger synen några veckor att vänja sig, men skulle du mot förmodan uppleva att dina nya glasögon inte fungerar, kontakta oss inom nöjdhetsgaranti-tiden så hjälper vi dig gärna vidare.