Gå till kassa

      Köpvillkor

      ALLMÄNT

      Lensway BV (dotterbolag till Lensway Group AB, Org.nr. 556579-3188), nedan kallat Företaget. Nedan beskrivs villkoren som gäller när du handlar från www.lensway.se.

      BETALNING

      Företagets betalningar hanteras av Klarna AB. Du kan betala via kort, direktbetalning, delbetalning, Klarna faktura och Klarna konto.

      Läs mer om betalningar

      PRIS

      När du köper produkter av Företaget ingår alltid moms i priset. Du kan se den totala summan du ska betala, inklusive frakt och moms, på kassasidan.

      Läs mer om priser

      LEVERANS

      Företaget skickar alltid försändelser med A-post för snabbast möjliga leverans, leveranstider kan dock variera beroende på om produkten finns i lager eller ej. Vid försenad leverans har du rätt att häva köpet om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid. Du kan alltid få information om leveranstiden för just din beställning på kassasidan eller via vår kundservice.

      Läs mer om leveranser

      FRAKT

      På alla beställningar tillkommer en fraktkostnad på 49 kr. Inga andra administrativa kostnader (såsom fakturaavgift) tillkommer.

      ÖPPET KÖP

      Företaget har 3 månaders öppet köp på linser och solglasögon så länge produkterna returneras i oskadad och obruten originalförpackning, och du kan antingen få pengarna tillbaka eller byta till en annan produkt. På glasögon erbjuder vi en 3 månaders testa-på-garanti. Du får använda dina glasögon hur mycket du vill, och om du inte är 100% nöjd inom 3 månader får du pengarna tillbaka.

      ÅTERBETALNINGAR & RETURER

      Företaget har 3 månaders öppet köp på linser och solglasögon. På glasögon erbjuds 3 månaders testa-på-garanti. Du får använda dina glasögon hur mycket du vill, och om du inte är 100% nöjd inom 3 månader får du pengarna tillbaka.

      Läs mer om återbetalningar och returer

      AVBESTÄLLNING

      Företaget skickar produkter som finns i lager snabbt, så om du vill ändra en beställning du har lagt bör du kontakta vår kundtjänst så snabbt som möjligt.

      Läs mer om avbeställningar

      FÖRBEHÅLL

      Företaget gör allt för att du ska få rätt information vid ditt köp. Men vi reserverar oss för eventuella prisfel, slutförsäljning och lagerhållning. Vi förbehåller oss även rätten att neka köp.

      Har du andra frågor eller funderingar kan du alltid kontakta vår kundservice via chatt, email eller telefon.

      Kontakta kundservice

      Läs alla vanliga frågor och svar

      Villkor för provbågar

      Tjänsten

      När du vill få hem provglasögon för hemlån kan du välja mellan 1–4 par bågar som du kan låna kostnadsfritt i 10 dagar. Din prövotid börjar när du har mottagit ditt paket från ditt postombud. Vi erbjuder inte hemlån på märkesbågar eller solglasögon.

      Om du vill prova fler bågar

      Du kan enbart ha en aktiv order för provbågar åt gången. När du har fått en mailbekräftelse på att vi har mottagit din retur efter att du har skickat tillbaka provbågarna till oss kan du välja nya bågar att prova hemma.

      Returer

      När dina 10 dagars prövotid hemma är slut, returneras alla provbågar i samma lådor (ytterbox och innerbox) som de kom i. Du hittar svarspostetiketten för retur i ditt paket. Returfrakten är förbetald av oss.

      Bågarna ska returneras till oss i oförändrat skick. Om de inte returneras i oförändrat skick står du för varans värdeminskning. LensWay tillämpar fullständig värdeminskning (det vill säga hela varans värde) om returnerad vara inte är i skick att säljas på nytt.

      Om bågarna inte returneras till oss när hemlånsperioden är slut kommer LensWay skicka ett påminnelsemail. Om vi inte hör från dig inom 14 dagar kommer hemlånsordern behandlas som en vanlig köporder och du får en faktura motsvarande bågarnas ordinarie pris.