Gå till kassa

Köpvillkor

ALLMÄNT

Lensway BV (dotterbolag till Lensway Group AB, Org.nr. 556579-3188), nedan kallat Företaget. Nedan beskrivs villkoren som gäller när du handlar från www.lensway.se.

BETALNING

Företagets betalningar hanteras av Klarna AB. Du kan betala via kort, direktbetalning, delbetalning, Klarna faktura och Klarna konto.

Läs mer om betalningar

PRIS

När du köper produkter av Företaget ingår alltid moms i priset. Du kan se den totala summan du ska betala, inklusive frakt och moms, på kassasidan.

Läs mer om priser

LEVERANS

Företaget skickar alltid försändelser med A-post för snabbast möjliga leverans, leveranstider kan dock variera beroende på om produkten finns i lager eller ej. Vid försenad leverans har du rätt att häva köpet om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid. Du kan alltid få information om leveranstiden för just din beställning på kassasidan eller via vår kundservice.

Läs mer om leveranser

FRAKT

På alla beställningar tillkommer en fraktkostnad på 49 kr. Inga andra administrativa kostnader (såsom fakturaavgift) tillkommer.

ÖPPET KÖP

Företaget har 3 månaders öppet köp på linser och solglasögon så länge produkterna returneras i oskadad och obruten originalförpackning, och du kan antingen få pengarna tillbaka eller byta till en annan produkt. På glasögon erbjuder vi en 3 månaders testa-på-garanti. Du får använda dina glasögon hur mycket du vill, och om du inte är 100% nöjd inom 3 månader får du pengarna tillbaka.

ÅTERBETALNINGAR & RETURER

Företaget har 3 månaders öppet köp på linser och solglasögon. På glasögon erbjuds 3 månaders testa-på-garanti. Du får använda dina glasögon hur mycket du vill, och om du inte är 100% nöjd inom 3 månader får du pengarna tillbaka.

Läs mer om återbetalningar och returer

AVBESTÄLLNING

Företaget skickar produkter som finns i lager snabbt, så om du vill ändra en beställning du har lagt bör du kontakta vår kundtjänst så snabbt som möjligt.

Läs mer om avbeställningar

FÖRBEHÅLL

Företaget gör allt för att du ska få rätt information vid ditt köp. Men vi reserverar oss för eventuella prisfel, slutförsäljning och lagerhållning. Vi förbehåller oss även rätten att neka köp.

Har du andra frågor eller funderingar kan du alltid kontakta vår kundservice via chatt, email eller telefon.

Kontakta kundservice

Läs alla vanliga frågor och svar