Gå till kassa

      Köpvillkor

      1. Allmänt

      1.1 Dessa köpvillkor (”Villkoren”) gäller mellan Lensway Group AB, organisationsnummer 556579-3188 (”Lensway”) och kunden vid köp och beställningar via www.lensway.se ("Sajten") och vår automatiska abonnemangstjänst.

      1.2 De varor och tjänster som erbjuds på Sajten tillhandahålls av Lensway.

      1.3 Om du har frågor, kontakta Lensway Group AB, Österögatan 4, 164 40 Kista, e-post: kundservice@lensway.se, telefon: 020-23 20 20.

      2. Beställning

      2.1 När du handlar på Sajten kan du antingen göra en engångsbeställning av kontaktlinser, tillbehör, glasögon eller solglasögon, eller välja att börja prenumerera med Lensways linsabonnemang.

      2.2 För att kunna göra en beställning av produkter eller ingå en prenumeration på Lensways linsabonnemang måste du som kund godkänna Klarnas villkor och Villkoren. Genom att godkänna Klarnas villkor och Villkoren förbinder du dig att följa dessa. Vi ber dig även att ta del av Lensways integritetspolicy och Klarnas integritetspolicy för att erhålla fullständig information om hur Lensway och Klarna behandlar dina personuppgifter som separat personuppgiftsansvariga.

      2.3 När vi tar emot din beställning bekräftar vi beställningen och skickar automatiskt en orderbekräftelse till dig på den e-postadress du angav vid beställningen. Avtal om köp har ingåtts med dig som kund när Lensway har bekräftat din engångsbeställning genom orderbekräftelsen. Avtal om prenumeration via linsabonnemang har ingåtts mellan dig som kund och Lensway när Lensway har bekräftat din engångsbeställning via en orderbekräftelse och ditt linsabonnemang genom en separat abonnemangsbekräftelse. I orderbekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Har du valt att prenumerera på produkter genom ett linsabonnemang kommer ett separat mail (abonnemangsbekräftelse) att skickas ut med information om det valda abonnemanget. Läs noggrant igenom orderbekräftelsen och abonnemangsbekräftelsen när du får dessa, och kontrollera att orderbekräftelsen och abonnemangsbekräftelsen är korrekta.

      2.4 När vi behandlar din beställning informerar vi dig per e-post om någon av de beställda varorna inte är tillgänglig eller om det är problem med din beställning. Om någon av varorna som du har beställt inte är tillgänglig kan Lensway komma att erbjuda dig ersättningsprodukter med motsvarande kvalitet och pris. Om Lensway inte har möjlighet att erbjuda dig andra varor eller om du inte godkänner erbjudandet, betalar Lensway via Klarna tillbaka motsvarande belopp inom 10 dagar från det att Lensway har tagit emot din beställning. Lensway betalar via Klarna tillbaka beloppet med samma betalningssätt som du använde vid köpet.

      2.5 Vi förbehåller oss rätten att annullera din beställning eller en del av den om produkten är slutsåld. Om en produkt är slutsåld får du ett meddelande om det, eventuellt tillsammans med information om vad vi kan erbjuda istället. Du får möjligheten att acceptera vårt nya erbjudande med de ändringar vi anger jämfört med din beställning, eller helt annullera beställningen.

      2.6 Under rubrikerna ”3. Beställning via Lensways linsabonnemang” och ”4. Beställning av provbågar” framgår specifika villkor som gäller utöver vad som anges ovan vid beställning via linsabonnemang och Lensways provbågar.

      3. Beställning via Lensways linsabonnemang

      3.1 "Linsabonnemang” innebär att Lensway automatiskt lägger in beställningar åt dig på kontaktlinser, linsvätska, komfortdroppar, etuier, glasögontillbehör och rengöringsprodukter (”Tillbehör”) i enlighet med ditt förvalda leveransintervall från 1 månad upp till 12 månader, och drar betalningen för beställningen från ditt förbestämda betalsätt.

      3.2 När du beställer Tillbehör via Sajten kan du välja att använda Lensways Linsabonnemang. När du väljer att använda Lensways Linsabonnemang godkänner du att Lensway automatiskt lägger in beställningar åt dig på Tillbehör som du valt vid ingåendet av Linsabonnemanget. Leverans kommer att ske i enlighet med ditt förvalda leveransintervall. Vid beställning av ett Linsabonnemang kan du välja att få dina förvalda produkter levererade till dig med ett leveransintervall från 1 månad upp till 12 månader. De produkter som Linsabonnemanget avser kommer att levereras enligt det förvalda leveransintervallet till dess att du som kund pausar eller säger upp Linsabonnemanget. Leverans av produkter kommer att ske till den adress som du uppgav vid beställningen eller ett närliggande utlämningsställe.

      3.3 För tjänsten erbjuder vi följande betalningsmetoder i samarbete med Klarna Bank AB: Kreditkort/betalkort (Visa samt MasterCard), faktura, direkt via bankkonto. När du har tecknat ett linsabonnemang kommer betalningar att genomföras med det betalsätt som du har angivit vid första köptillfället.

      3.4 Debitering/utställning av faktura sker i samband med utskick. Har du valt att betala med kreditkort/betalkort eller direktbetalning via Klarna och ditt kort har upphört eller spärrats kommer abonnemanget att sägas upp automatiskt.

      3.5 Priset för de produkter som omfattas av ditt Linsabonnemang baseras på gällande listpris vid respektive köp/utskick av order. För köp av produkter via Linsabonnemang ingår alltid moms i priset. För att se gällande listpris, besök www.lensway.se. För Linsabonnemangsorder gäller alltid fri frakt. Om du vid mottagande av en inte vill betala det gällande listpriset har du som kund rätt att returnera dina produkter.

      3.6 Prenumerationen på dina produkter gäller tills vidare och har ingen bindningstid. Du har rätt att avsluta din prenumeration när du vill. Som konsument har du en lagstadgad rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot dina produkter. Utöver den lagstadgade ångerrätten erbjuder Lensway 90 dagars öppet köp från det att du mottagit dina produkter förutsatt att produkten är i originalskick. Med originalskick avses i oskadad, omärkt och obruten originalförpackning där en eventuell plombering inte brutits. För mer information om din ångerrätt och öppet köp se avsnitten ”9. Ångerrätt i 14 dagar enligt lag” och ”10. Öppet köp i 90 dagar”.

      3.7 Vi informerar dig om kommande leveransdatum på Mina Sidor under rubriken "Mitt abonnemang " 5 dagar innan nästa utskick samt via e-post. Du kan enkelt pausa ett utskick eller avsluta ditt abonnemang via Mina Sidor eller genom att kontakta vår kundtjänst.

      4. Lensways provbågar

      4.1 När du lånar hem provglasögon kan du välja mellan 1–4 par bågar som du kan låna kostnadsfritt i 10 dagar. Din provtid börjar när du har mottagit ditt paket från ditt postombud. Vi erbjuder inte hemlån på märkesbågar eller solglasögon.

      4.2 Du kan enbart ha en aktiv order för provbågar åt gången. När du har fått en mailbekräftelse på att vi har mottagit din retur efter att du har skickat tillbaka provbågarna till oss kan du välja nya bågar att prova hemma.

      4.3 När dina 10 dagars prövotid hemma är slut, returneras alla provbågar i samma lådor (ytterbox och innerbox) som de kom i. Du hittar svarspostetiketten för retur i ditt paket. Returfrakten är förbetald av oss.

      4.4 Om varan har hanterats i större utsträckning än nödvändigt står du för varans värdeminskning vid en retur. Lensway tillämpar fullständig värdeminskning (det vill säga hela varans värde) om returnerad vara är i ett helt oanvändbart skick.

      4.5 Om bågarna inte returneras till oss när hemlåneperioden är slut kommer Lensway skicka ett påminnelsemail. Om vi inte hör från dig inom 14 dagar kommer hemlåneordern behandlas som en vanlig köporder och du får en faktura motsvarande bågarnas ordinarie pris.

      5. Pris

      Alla priser på Sajten anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms, eventuell fraktkostnad anges på kassasidan.

      6. Betalning

      Kunders betalningar hanteras av Lensways samarbetspartner Klarna Bank AB. Du kan betala via kort, direktbetalning, delbetalning, Klarna faktura och Klarna konto, samt Swish.

      7. Avbeställning

      Lagervaror skickas fort och för att vi ska hinna ändra din order innan den skickas i väg, är det bästa alternativet att du som kund kontaktar kundservice på 020 - 23 20 20. Om du ändå vill skicka ett mail i stället till kundservice@lensway.se, var noga med att välja ärenderubrik "Avbokning/Ändring av order". Skulle varorna redan vara skickade kan du alltid returnera beställningen efter leverans genom att utöva din ångerrätt eller öppet köp (se mer information nedan).

      8. Leverans

      8.1 Vår målsättning är att skicka de varor som finns i lager inom 2 vardagar från beställningsdatum och varor som inte finns i lager inom 10 dagar. Vår målsättning är att du som beställt skräddarsydda glasögon ska få dessa inom 5-7 dagar från beställningsdatum. Med reservation för förseningar som ligger utom Lensways kontroll ska den totala leveranstiden inte överstiga 30 dagar.

      8.2 Vi ber dig att kontrollera varorna så snart som möjligt efter leverans för att upptäcka eventuella skador, fel eller brister. Om varan är defekt ska du inte använda den utan reklamera varan enligt avsnitt ”11. Reklamation och klagomål”.

      9. Ångerrätt i 14 dagar enligt lag

      Vid köp av varor på Sajten har du som kund ångerrätt i 14 dagar enligt lag. Ångerrätten gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Som kund hos Lensway har du utöver den lagstadgade ångerrätten även öppet köp i 90 dagar.

      9.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

      För att kunna nyttja ångerrätten måste du meddela Lensway att du ångrar dig inom 14 dagar från det att du tagit emot varan. Meddelandet om utövandet av ångerrätten ska skickas till kundservice@lensway.se. I ditt meddelande ska följande information framgå: att du vill utöva din ångerrätt, ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen avser. Du kan även använda dig av Konsumentverkets ångerblankett https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

      Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar efter skickat ångermeddelande returnera produkterna till oss. Om en returfraktsedel finns med i försändelsen kan du använda denna vid returnering av dina varor. Om sådan inte medföljer vänligen kontakta kundservice via kundservice@lensway.se för att få en returfraktsedel. På returfraktsedeln anges returadressen. Väljer du att inte använda returfraktsedeln ska din retur skickas till följande adress: Lensway Group AB, Österögatan 4 164 40 Kista.

      9.2 Ångerrätten gäller inte vid:
      - Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
      - Produkter som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel (notera att detta inte gäller för enkelslipade glasögon).
      - En produkt som snabbt kan försämras eller bli för gammal.
      - Om skador uppkommit på produkten pga oaktsam eller vårdslös hantering.

      9.3 Återbetalning och kostnaden vid returer

      Om du ångrar ditt köp kommer återbetalning att ske utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från det att Lensway har mottagit din retur. Återbetalningen kommer att ske av alla betalningar vi fått från dig, inklusive leveranskostnader. Du står för returfrakt och produkternas skick vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde för det fall att varan har hanterats i större utsträckning än nödvändigt och det har skett en värdeminskning.

      Glöm inte att rapportera din retur även hos Klarna, då pausas nämligen din faktura under tiden vi hanterar din retur. Detta kan du enkelt göra via Klarna-appen, Klarnas hemsida eller genom att ringa Klarna på 08-120 120 10.

      10. Öppet köp i 90 dagar

      10.1 På samtliga produkter har vi 3 månaders öppet köp. Inom 3 månader från att du mottagit varan har du rätt att returnera varan.

      10.2 Vid retur står Lensway för fraktkostnaden. Har du fått en retursedel i paketet använder du den. I annat fall kontaktar du vår kundservice innan du gör en retur.

      10.3 Öppet köp gäller inte vid:
      - Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
      - Produkter som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel (notera att detta inte gäller för enkelslipade glasögon).
      - En produkt som snabbt kan försämras eller bli för gammal.

      10.4 Om du returnerar dina varor kommer återbetalning att ske utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från det att Lensway har mottagit din retur. Återbetalningen kommer att ske av alla betalningar vi fått från dig, inklusive leveranskostnader och returkostnader. Du står för produkternas skick vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde för det fall att varan har hanterats i större utsträckning än nödvändigt och det har skett en värdeminskning. Vid returer av produkter som inte omfattas av villkoren för ångerrätten eller öppet köp kommer Lensway inte att återbetala beloppet för varan eller stå för leveranskostnad och returfrakt.

      10.5 Glöm inte att rapportera din retur även hos Klarna (om du inte valt att betala fristående via kreditkort/betalkort), då pausas nämligen din faktura under tiden vi hanterar din retur. Detta kan du enkelt göra via Klarna-appen, Klarnas hemsida eller genom att ringa Klarna på 08-120 120 10.

      11. Reklamation och klagomål

      11.1 Vi kvalitetssäkrar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Reklamationen ska ske inom två månader efter det att du upptäckt felet. Du har reklamationsrätt i tre år och två månader från det att du har tagit emot varan.

      11.2 Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras via vårt reklamationsformulär där du kan välja om det gäller kontaktlinser eller glasögon. Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

      12. Ansvarsbegränsning

      12.1 Vi tar inget ansvar för indirekta skador om inget annat följer av tvingande lagstiftning som kan uppstå på grund av produkten.

      12.2 Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter som Lensway inte kunnat råda över (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör till följd av dessa omständigheter. Skulle en sådan situation uppstå kommer Lensway att meddela dig om detta. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

      13. Produktinformation

      Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats och slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

      14. Information om Cookies

      Cookie är en liten textfil som lagras på din dator för att exempelvis ge dig som besökare tillgång till olika funktioner. Lensway använder cookies på webbplatsen www.lensway.se för att säkerställa hemsidans funktionalitet, för att underlätta för dig som besökare, i analyssyfte för att mäta besöksstatistik och besökarens beteende på webbplatsen samt i marknadsföringssyfte för att exempelvis kunna visa relevanta annonser. Vissa av dessa cookies är så kallade tredjepartscookies så som Googles annonsnätverk och affiliate nätverk, dessa sätts av tredje part och används av dem, för mer information om deras cookieanvändning hänvisas till respektive bolags cookiepolicy.

      Lensway placerar nödvändiga cookies när du besöker webbplatsen för att kunna säkerställa webbplatsens funktionalitet, för att minnas att du har samtyckt och för att kunna komma ihåg när du lagt en vara i varukorgen. Webbplatsen kommer inte att fungera korrekt utan dessa cookies vilket innebär att de är aktiverade som standard och kan inte inaktiveras. Lensways behandlar uppgifter som samlas in via sådana nödvändiga cookies med stöd av ett berättigat intresse där Lensways intresse av att kunna tillhandahålla en fungerande e-handelssite väger tyngre än ditt intresse av att inte få sådana uppgifter behandlade.

      Placering av cookies som sker i marknadsföringssyfte sker endast efter inhämtandet av ditt uttryckliga samtycke. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Du kan även neka till/välja bort placeringen av cookies som sker i marknadsföringssyfte i samtyckesrutan som visas när du besöker webbplatsen. Du kan alltid ändra dina inställningar i efterhand under ”Cookie Settings” som du finner längst ned på webbplatsen för att återkalla ett lämnat samtycke. För mer information se Lensways Cookiepolicy.

      15. Information om Lensways behandling av dina personuppgifter

      15.1 Genom att handla hos Lensway Group AB, Org.nr. (556579-3188) kommer Lensway att behandla dina personuppgifter i enlighet med Lensways dataskyddspolicy (”Lensways integritetspolicy”). Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt. Vi säljer eller överför aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

      15.2 Lensway Group AB, Org.nr. (556579-3188) är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att, bland annat, kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov. Såvitt avser personuppgiftsbehandling i betalningsprocessen är Klarna Bank AB personuppgiftsansvarig.

      15.3 För fullständig information om hur Lensway behandlar dina personuppgifter, dina rättigheter och hur du kan utöva dessa finner du i Lensways integritetspolicy.

      16. Ändringar av Villkoren

      Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i Villkoren. Ändringar av Villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade Villkoren gäller från det att du godkänt Villkoren i samband med ett nytt köp alternativt 30 dagar från det att Lensway informerat dig om ändringarna.

      17. Tvist och lagval

      I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa Villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

      Villkor för abonnemang

      Som kund hos LenswayGroup har du möjlighet att bekvämt köpa dina kontaktlinser, tillbehör och rengöringsprodukter genom ett abonnemang. För att skapa ett abonnemang gäller följande kontraktsvillkor utöver de allmänna.

      Du kan starta abonnemanget på dina kontaktlinser samt tillbehör och välja det leveransintervall som passar dig bäst, från 1 månad upp till 12 månader. Abonnemanget startas via ordinarie köpflöde.

      Betalning

      För tjänsten erbjuder vi följande betalningsmetoder:

    • Kreditkort/betalkort (Visa samt MasterCard) – fristående eller via Klarna
    • Faktura – via Klarna
    • Direkt via bankkonto – via Klarna

    • Om du har tecknat ett linsabonnemang kommer betalningar att genomföras med det betalsätt som du har angivit vid första köptillfället. Har du betalat med kreditkort eller betalkort kommer betalningen att dras från det kort du angivit. Har du valt Klarna faktura kommer en faktura att skickas till din registrerade e-post. Om bankkonto har valts kommer betalningen att dras från det bankkonto du använt vid första betalningen.

      Pris och frakt

      Priset för ditt abonnemang baseras på gällande listpris vid respektive köp/utskick av order. För abonnemangsorder gäller alltid fri frakt.

      Varaktighet och avsluta prenumeration

      Prenumerationen på dina produkter gäller tillsvidare och har ingen bindningstid. Du har rätt att avsluta din prenumeration när du vill och har alltid 90 dagars öppet köp förutsatt att produkten är i originalskick.

      Vi informerar dig om kommande leveransdatum på Mina Sidor under rubriken "Mitt abonnemang " cirka 5 dagar innan nästa utskick. Du kan enkelt pausa ett utskick eller avsluta ditt abonnemang via Mina Sidor eller genom att kontakta vår kundtjänst.

      Villkor för provbågar

      Tjänsten

      När du vill få hem provglasögon för hemlån kan du välja mellan 1–4 par bågar som du kan låna kostnadsfritt i 10 dagar. Din prövotid börjar när du har mottagit ditt paket från ditt postombud. Vi erbjuder inte hemlån på märkesbågar eller solglasögon.

      Om du vill prova fler bågar

      Du kan enbart ha en aktiv order för provbågar åt gången. När du har fått en mailbekräftelse på att vi har mottagit din retur efter att du har skickat tillbaka provbågarna till oss kan du välja nya bågar att prova hemma.

      Returer

      När dina 10 dagars prövotid hemma är slut, returneras alla provbågar i samma lådor (ytterbox och innerbox) som de kom i. Du hittar svarspostetiketten för retur i ditt paket. Returfrakten är förbetald av oss.

      Bågarna ska returneras till oss i oförändrat skick. Om de inte returneras i oförändrat skick står du för varans värdeminskning. Lensway tillämpar fullständig värdeminskning (det vill säga hela varans värde) om returnerad vara inte är i skick att säljas på nytt.

      Om bågarna inte returneras till oss när hemlåneperioden är slut kommer Lensway skicka ett påminnelsemail. Om vi inte hör från dig inom 14 dagar kommer hemlåneordern behandlas som en vanlig köporder och du får en faktura motsvarande bågarnas ordinarie pris.

      Villkor för Lensway Rewards bonusprogram

      Hur tar jag del av bonusprogrammet?

      Lensway Rewards är ett bonusprogram där du samlar poäng genom dina köp eller nyttjande av våra olika tjänster. Du deltar automatiskt i bonusprogrammet genom att handla hos Lensway. Deltagandet är kostnadsfritt, men personligt och får inte överlåtas till någon annan och endast privatpersoner kan delta. För att kunna se dina aktuella poäng och din bonusnivå, krävs att du aktiverat ditt Mina sidor-konto. Alla köp registreras automatiskt, men för att aktivera dina bonusförmåner vid köp, krävs att du är inloggad. Det går inte att återkräva en rabatt i efterhand. Du får en bonuspoäng per krona (1 bonuspoäng = 1 kr) när du handlar på Lensway. Bonuspoängen grundar sig på den summa du betalar, inklusive rabatter och värdecheckar. Du kan också erhålla så kallade prestationspoäng när du nyttjar olika tjänster, sedan kan extra kampanjpoäng ges som del av ett tillfälligt erbjudande. Vi belönar även våra aktiva kunder genom att tilldela poäng baserat på deras kundlojalitet. För varje år som du har varit aktiv och gjort minst ett köp, kommer du att belönas med 50 poäng. Detta fortsätter i upp till fem år, vilket innebär att det maximala antalet poäng som kan erhållas är 50 poäng per år för de senaste fem aktiva åren. Om du har varit aktiv kund i mer än fem år kommer poängen endast att tilldelas för de fem senaste aktiva åren. Förmånerna i bonusprogrammet går ej att kombinera med eventuella rabatter/erbjudanden vi har med samarbetspartners, s.k Affiliates, samt gäller ej på abonnemangsordrar.

      Som deltagare i programmet ger dina poäng dig följande bonusnivåer:


      • Bas 0-2999 poäng
      • Silver 3000-4999 poäng
      • Guld 5000+poäng

      Din bonusnivå baseras på dina totala poäng under de senaste 12 månaderna. Poäng beräknas på alla köp från 2023-08-01. När du uppnått den poäng som krävs för respektive nivå, uppgraderas du inför nästkommande köp och behåller din nya bonusnivå så länge som dina poäng för den rullande 12 månaders perioden är giltiga. Upp- och nedgraderingar sker löpande under året. Ju mer poäng du samlar under ett år, desto högre bonusnivå och desto bättre förmåner får du möjlighet att ta del av.

      Dessa villkor kan komma att uppdateras. Vid större förändringar av våra bonusvillkor och förmåner, kommer vi att informera dig via den e-postadress du angett. Accepterar du inte våra ändringar, har du alltid rätt att begära att du inte längre vill delta i bonusprogrammet. Hur vi i övrigt behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter som kund, kan du läsa mer om i vår integritetspolicy.

      Vi förbehåller oss rätten att ändra förmåner, värden och bonusnivåer löpande.